Multicultureel Singapore. - Reisverslag uit Singapore, Singapore van ingridNgreet Vanhoutte - WaarBenJij.nu Multicultureel Singapore. - Reisverslag uit Singapore, Singapore van ingridNgreet Vanhoutte - WaarBenJij.nu

Multicultureel Singapore.

Door: IngridnGreet

Blijf op de hoogte en volg ingridNgreet

02 Oktober 2011 | Singapore, Singapore

En hier zijn we dan met het allereerste verslagje vanuit de andere kant van de wereld!!
We bevinden ons in de drukke hostel in Sydney, maar zullen het nu voornamelijk over onze drie dagen in Singapore hebben.

Dinsdag 27 september, D-Day!!
Heel vroeg vertrokken we zwaar bepakt naar de luchthaven in Zaventem vanwaar onze vlucht naar Londen vertrok. Deze had een half uur vertraging, maar we haalden mooi onze aansluiting naar Singapore. Dit vliegtuig was net ietsje groter, want we vlogen met de Airbus A380-800, de condor in de wereld van de passagiersvliegtuigen ;-).
We hadden een vlucht van 11.151km voor de boeg. We installeerden ons aan het raampje (nu ja, raam), met een kussentje, een dekentje, en een koptelefoon en onze reis kon beginnen.

Spelletjes spelen, films kijken, slapen, naar buiten kijken, eten, drinken, foto‘s maken, we herhaalden dit patroon verschillende keren, maar ons monstervliegtuig vloog maar met een slakkengangetje, een luttele 980 km/h en we waren nog niet op onze bestemming.

13 uur later landden we doodmoe in Changi-airport waar de zon net opkwam. We wachtten op onze rugzakken. En wachtten. En wachtten. En wachtten... Maar niks. Onze bagage stond nog in Londen. Blijkbaar was ons monstervliegtuig toch niet zo monsterlijk groot, want de bagage van meerdere passagiers moest met latere vluchten overvliegen en onze rugzakken zouden pas ‘s avonds naar onze hostel worden gebracht. We kregen van Qantas een kleine vergoeding en toiletgerief.

We namen de trein naar onze hostel en vielen er meteen in slaap. ‘s Avonds waren we al wat uitgerust en maakten we een wandelingetje in Little India waar we een hindoe-tempel en een moskee bewonderden.

De volgende dag verkenden we de rest van de stad. We zagen verschillende moskeeën, tempels (hindoe, Chinese), een synagoge en kerken, soms vlak naast elkaar. Het viel ons op dat alle culturen en godsdiensten hier zonder problemen met en naast elkaar konden samenleven. We gingen verder naar het moderne stadsdeel, passeerden skyscrapers en moderne architecturale constructies. Singapore is een mooie, propere en drukke stad. Het laten vallen van sigarettenpeuken wordt zwaar beboet en eten en drinken op het openbaar vervoer kan je tot 500 dollar kosten. Er is weinig criminaliteit en we voelden er ons veilig.
‘s Avonds bezochten we het mooi verlichte Chinatown en gingen we naar de lichtshow kijken.

Op vrijdag trokken we naar de zoo, een van de mooiste zooën ter wereld, midden in het regenwoud. We bezochten er Afrika, Amerika, Australië en natuurlijk Azië en het viel ons op dat de dieren er veel vrijheid hadden. De aapjes slingerden boven onze hoofden vrolijk van boom tot boom. Er werd ook veel aandacht besteed aan het behoud van het regenwoud, het belang van het recycleren en het redden van bedreigde diersoorten. Na heel veel stappen en heel veel diertjes, hadden we er nog steeds niet genoeg van. Naast de zoo bevond zich de Night Safari, die pas ‘s avonds, toen het donker was, zijn deuren opende. We bezochten er een ‘show’ waar er verschillende nachtdieren aan ons werden voorgesteld en er opnieuw op een grappige en educatieve manier werd gehamerd op het belang van het sorteren van ons afval en het recycleren ervan. Na de show stapten we in het treintje dat ons langs vele nachtdieren voerde en we konden ook uitstappen en verder wandelen langs een pad. We wandelden tussen de vliegende eekhoorntjes en de reuzegrote vleermuizen, die heel fascinerend waren om van zo dichtbij te bekijken. Of wie van jullie heeft ooit al eens een plassende vleermuis gezien??
En met dit schouwspel sloten we onze driedaagse in Singapore af, want de volgende ochtend stond ons al een 7uur-durende vlucht naar Sydney te wachten!!

Wordt vervolgd...

• 03 Oktober 2011 - 07:20

Ward:

Waauw Singapore klinkt cool! Die hostel in Sydney is inderdaad wel druk en luidruchtig...

Groetjes

• 03 Oktober 2011 - 11:42

Veerle DV:

Jullie avontuur is zo te lezen goed begonnen, op jullie bagage na, die had blijkbaar al heimwee... ;)
    Geniet van alles wat jullie zien, horen, doen,... Have fun!!!

• 16 Oktober 2011 - 12:26

Kristof B:

Wow, Singapore is precies een ontdekking! Kend eik niet, maar lijkt me nu ook wel de moeite om es te zien! EN nu Australië! :)